Odpowiedzi

2010-02-23T01:39:42+01:00
Swobodne spadanie to ruch jednostajnie przyspieszony

droga w nim to

s=a*t^2/2

v=at

no to liczymy najpierw po jakim czasie droga bedzie miala 5m (bo z 30m do 25m to wlasnie tyle)

t^2=2s/a

a=10m/s^2 (dokladnie 9,81, ale nam tutaj lepiej bedzie do obliczen pasowac)

t=√2s/a (UWAGA! Pierwiastek obejmuje cala prawa strone rownania!!!)
t=√2*5/10
t=√1
t=1

no i podstawiamy... v=at,

v=1*10=10m/s

Odp. Na wysokosci 25m cialo bedzie mialo predkosc 10m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T01:52:00+01:00
Odp.
Z zasady zachowania energii wynika,że Ep=Ek;
mgh=(mV2)/2 I 2;
2mgh=mV2 II m
V2=2gh;
V=pierw.2gh;h=30[m]-25[m]=5[m];
Jednostka:
[V]=[pierw.m/s2*m]=[pierw.m2/s2]=[m/s];
V=pierw.2*10*5;
V=pierw.100;
V=10[m/s].
Odp.Na wysokości h=25[m] ciało osiągnie prędkość V=10[m/s].