1.Nippon-Kraj Wschodzącego Słońca-nazwa ta wskazuje początek nowego dnia dla pozostałych obszarów leżących od Japonii na zachód. Oblicz, która godzina czasu słonecznego jest w Warszawie [21E, 52N], jeśli w Tokio [139E,36N] jest godz.6.00 w dniu 20 kwietnia?

Zad.2
Odpowiedz, jakim narodowościowo państwem jest Japonia.

2

Odpowiedzi

2010-02-23T07:58:35+01:00
Dane:
20 kwietnia
Japonia 139E - 6.00 godz
Warszawa 21E – x

1* to 4 minuty

139*-21*=118*

Teraz metoda proporcji
1* - 4 minuty
118* - x minut
X=472minut
472 minuty to 7h 52minuty
6.00 - 7.52 =22.08
odp. w warszawie jest w tedy 19 kwietnia godz. 22.08
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T08:01:41+01:00
1.
Tokio 139*E - 6.00 20 kwietnia
Warszawie 21*E - ?

139*E - 21*E = 118*
118* razy 4min = 472min = 7h 52min
6.00 - 7h 52min = 22.08 - 19 kwietnia

W Warszawie jest 22.08 19 kwietnia.

2. Japonia jest krajem jednolitym narodowościowo.
6 4 6