Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T10:03:07+01:00
Piastowie1025-1025 – Bolesław I Chrobry
1025-1031 – Mieszko II
1076-1079 – Bolesław II Śmiały
1295-1296 – Przemysł II

Przemyślidzi1300-1305 – Wacław II
1305-1306 – Wacław III (nie zdążył się koronować, podano daty panowania)

Piastowie1320-1333 – Władysław I Łokietek
1333-1370 – Kazimierz III Wielki

Andegawenowie1370-1382 – Ludwik Węgierski
1384-1399 – Jadwiga

Jagiellonowie1386-1434 – Władysław II Jagiełło
1434-1444 – Władysław III Warneńczyk
1447-1492 – Kazimierz IV Jagiellończyk
1492-1501 – Jan Olbracht
1501-1506 – Aleksander Jagiellończyk
1506-1548 – Zygmunt I Stary
1530-1572 – Zygmunt II August

królowie elekcyjni1574-1575 – Henryk Walezy
1576-1586 – Stefan Batory
1587-1632 – Zygmunt III Waza
1633-1648 – Władysław IV Waza
1649-1668 – Jan Kazimierz
1669-1673 – Michał Korybut Wiśniowiecki
1676-1696 – Jan III Sobieski
1697-1706 – August II Mocny
1705-1712 – Stanisław Leszczyński
1709-1733 – August II Mocny (ponownie)
1733-1736 – Stanisław Leszczyński (ponownie)
1734-1763 – August III Sas
1764-1795 – Stanisław August Poniatowski

Podczas zaborów tytuł króla polski nosili także carowie rosyjscy, władający Królestwem Polskim (kongresowym) powstałym w 1815. Po zdetronizowaniu Mikołaja I przez polski Sejm w czasie powstania listopadowego tytuł ten nie był już w częstym użyciu, choć pozostał w tytulaturze carów aż do 1917 roku.Aleksander I (1801-1825), król polski 1815-1825
Mikołaj I (1825-1855), król polski 1825-1831
mam nadzieje ze pomoglem
2 3 2
2010-02-23T10:16:58+01:00
Mieszko I 963-992
Bolesław Chrobry 992-1025
Kazimierz Odnowiciel-1038-1058
Bolesław II Śmiały 1058-1078
Bolesław II Krzywousty 1102-1138
Mieszko III Stary 1173-1177;1191-1198-1199;1202
Henryk I Brodaty 1228-1238
Leszek Czarny 1279-1288
Przemysław II 1290;1295-1296
Władysław Łokietek 1306-1333
Kazimierz III Wielki 1333-1370
Jadwiga 1384-1399(jedyna z kobiet pełniąca tę funkcję)
Władysław Jagiełło 1386-1434
Kazimierz Jagiellończyk 1447-1492
Zygmunt I Stary 1506-1548
Zygmunt August 1548-1572
Stefan Batory 1576-1586
Władysław IV 1632-1648
Jan III Sobieski 1674-1696
August II Mocny 1697-1733
Stanisław August Poniatowski 1764-1795
15 4 15