Pomocy!
Rozwiąż układy równań :
a) { 4y=3x-4
{ 2x=-3(y-5)-1

b) { x/5 - y/4 = 4
{ 3x+4y= - 2


Pierwszy przykład metodą przeciwnych współczynników.
Drugi przykład metodą podstawiania.

Proszę o pomoc, to jest na dzisiaj.
Z góry dziękuję ; ))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T10:27:20+01:00
A) 4y=3x-4
2x=-3(y-5)-1

4=3x-4y
2x=3y-15-1

4=3x-4y
2x= 3y-16

4=3x-4y
16=3y-2x

4= -4y-3x /*2
16=3y-2x /*-3

8=-8y-6x
-48=-9y+6x
+------------------
-40=-17y
40=17y
2,3=y

9,2=3x-4
13,2=3x
4,4 = x

sorki ten drugi nie kumam go. pozdawiam mam nadzieje ze pomoglam jak cos to usun




1 1 1
2010-02-23T10:34:34+01:00
B) { x/5 - y/4 = 4/*20
{ 3x+4y= - 2

4x-5y=80
3x+4y=-2

4x=80+5y
3x+4y=-2

x=20+1,25y
3(20+1,25y)+4y=-2

x=20+1,25y
60=15/4+4y=-2

x=20+1,25y
7,75=-62

x=20+1,25y
y=-8

x=10
y=-8
1 5 1
2010-02-23T10:39:49+01:00
A) { 4y=3x-4
{ 2x=-3(y-5)-1

y=3/4x-1
2x=-3y+15-1

y=3/4x-1
2x=-3y+14
x=-3/2y+7

y=3/4(-3/2y+7)-1
y=-9/8y+21/4-1
y+9/8y=17/4
17/8y=17/4
y=17/4*8/17
y=2

x=-3/2*2+7
x=-3+7
x=4
y=2


b) { x/5 - y/4 = 4 (*20)
{ 3x+4y= - 2

20(x/5)-20(y/4)=20*4
4x-5y=80
3x=-2-4y
x=-2/3-4/3y
4(-2/3-4/3y)-5y=80
-8/3-16/3y-5y=80
-5i1/3y-5y=80+2i2/3
-10i1/3y=82i2/3
y=248/3*(-3/31)
y=-248/31
y=-8

x=-2/3-4/3y
x=-2/3-4/3(-8)
x=-2/3+32/3
x=30/3
x=10
y=-8
4 5 4