Odpowiedzi

2010-02-23T11:05:27+01:00
H2SO3-kwas siarkowy(IV)
m(H):m(S):m(O)
2:32:48
1:16:24


SO2-tlenek siarki(IV)
m(S):m(O)
32:32
1:1
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T11:16:06+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
H2SO3-kwas siarkowy(IV)
mH=1u
mS=32u
mO=16u
mH : mS : mO = 2*1 : 1*32 : 3*16
mH : mS : mO = 2 : 32 : 48
mH : mS : mO = 1 : 16 : 24

b)
SO2-tlenek siarki(IV)
mS=32u
mO=16u
mS : mO = 32 : 2*16
mS : mO = 32 : 32
mS : mO = 1 : 1
18 4 18