Odpowiedzi

2010-02-23T11:41:03+01:00
1h= 60 min
150 min = 2,5h
8*2,5=20

8km=1h /:4
2km = 15 min

10 km pokona w 1h i 15 min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T11:50:55+01:00
Motyl leciał z prędkością 8 km/h. Ile przeleci km w ciągu 150 min.
W jakim czasie pokona trasę 10 km.??

8 km - 60min ( w 60 minut przelatuje 8 km)
x km - 150min ( nie wiemy ile kilometrów przeleci w 150min)

żeby to obliczyć najprościej skorzystać z proporcji, tzn rozwiązać powyższy układ "na krzyż", czyli:

8 km - 60min
x km - 150min

60*x = 8*150 (*ozn mnożenie)
60x = 1200 /:60 (dzielimy obustronnie przez 60)
x = 20 km

ODP. W CIĄGU 150min MOTYL PRZELECI 20km.

W JAKIM CZASIE POKONA TRASĘ 10km?
Rozwiążemy to tym samym sposobem co wyżej (jest on chyba najprostszy), czyli:

8 km - 60 min
10 km - x min ( teraz mnożymy na krzyż)

8*x = 10*60
8x = 600 /:8 (dzielimy obustronnie przez 8)
x = 75 min

ODP. TRASĘ 10km MOTYL PRZELECI W 75min.

POZDRAWIAM :)

P.S. Przepisz sobie szybko tą odpowiedź. Jest na 100% dobrze, ale to już staje się powoli regułą, że znudzeni (złośliwi) moderatorzy usuwają dobre odpowiedzi.
Raz rozwiązałam jednej osobie zadanie, ta uznała moją odpowiedź za najlepszą a oni ( moderator) usunęli moją odpowiedź i jakby tego było mało- dostałam ostrzeżenie!!! <szok>
Bo zadanie (załączniki) było zbyt duże, nie mieściło się tutaj i przesłałam je na e-maila-inaczej się nie dało. Dostałam za rozwiązanie naj a oni usunęli. Tą odpowiedź pewnie też usuną, bo im się nie spodoba moje P.S. do ciebie <zalamka>. Ale trudno, mam nadzieję, że pomogłam.