Odpowiedzi

2010-02-23T11:41:56+01:00
X - cena początkowa

Cena po obniżce wynosi x-0,1x=0,9x

0,9x--->100%
x--->...

x*100%/0,9x=111,(1)%
111,(1)%-100%=11,(1)%

Odp: Aby nowa cena zrównała się z ceną początkową to należy ją podnieść o 11,(1)%

głowy nie daję,ale chyba jest dobrze.

4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T11:47:07+01:00
Cenę pewnego towaru obniżono o 10%. O ile procent należy podnieść nową cenę, by zrównała się z pierwotną?
x-cena pierwotna
0,9x-po obniżce
jeżeli 0,9x=100%
to x=?
?=100%x/0,9x=111,11%
więc 111,11%-100%=11,11%
Odp: Należy podnieść nową cenę o około 11% by powrócić do pierwotnej.
4 4 4