Odpowiedzi

2010-02-23T11:54:04+01:00
Współczynnik a musi byc odwrotnie przeciwny :

y=1/4x+b

teraz podstawiasz współrzedne punktu:

-8=1/4*12+b

b=-11

czyli prosta ma równanie :
y=1/4x-11
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T11:58:31+01:00
Przy prostej prostopadłej a musi być z przeciwnym znakiem i odwrotne, czyli w tym przypadku a=1/4.
Podstawiamy pod wzór y=ax+b, czyli y=1/4a+b
Postawiasz punkt, czyli -8=1/4*12+b
-8=3+b
-8-3=b
b=-11
Wzór równania prostej prostopadłej: y=1/4x-11
20 3 20