Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T11:55:07+01:00
A=6cm
b=10cm
c=75%×½(2×6+2×10)=0,75×0,5(12+20)=12cm


pole boczne=2×6×12+2×10×12=144+240=384cm²
pole 1 podstaw=ab=6×10=60cm²

384=100%
60=x%
..............
x=60×100:384
x=15,625%
pole podstawy to 15,625% pola powierzchni bocznej
1 5 1
2010-02-23T12:05:20+01:00
Najpierw obliczamy obw podstawy:

obw=10+10+6+6=32 cm

teraz wysokosc:
połowa obw czyli 16

75%*16=75/100*16=3/4*16=12cm

h=12 cm

Teraz obliczamy pole podstawy i pole boczne:

Pp=6*10=60 cm
Pb czyli dwie sciany o wymiarach 10x12 i dwie o wymiarach 6x12

Pb=2*120+2*72
Pb=384


i na koncu obliczamy jakim procentem pola powierzchni bocznej jest pole jego podstawy.

60/384*100%= 15,625

Odp: Pole podstawy stanowi 15,6% powierzchni bocznej
2 2 2