Dwaj rowerzysci wyjechali na przeciw siebie w tym samym czsie z moejscowosci odleglych o 52,5 km . 1 jedzie jedzie z predkoscoa 16 km/h . jaka jest predkosc drugiego , jesli spotkaja sie po 1 g. i 45 min .






Zadanoe warzne przez 15 minut potem prosze go nie robic .

2

Odpowiedzi

2010-02-23T12:00:59+01:00
S=52,5km
V1=16km/h
t=1h45min=1,75h
V2=?
zbliżają się do siebie z prędkością
V=V1+V2
V=s/t
V=52,5km/1,75h=30km/h
V2=V-V1=30km/h-16km/h=14km/h
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T12:01:47+01:00
Dwaj rowerzysci wyjechali na przeciw siebie w tym samym czsie z moejscowosci odleglych o 52,5 km . 1 jedzie jedzie z predkoscoa 16 km/h . jaka jest predkosc drugiego , jesli spotkaja sie po 1 g. i 45 min .

Odległość pokonana przez 1 rowerzystę w ciągu 1h i 45min.;
7/4 * 16km= 28km

Odległość pokonana przez 2 rowerzystę w ciągu 1h i 45 min.
52,5 - 28 = 24,5

Odległość pokonana przez 2 rowerzystę w ciągu 1 h.
24km - 105 minut
0,25 x 15 minut


0,25 x = 24;7
x= 24 * 4;7
x=96;7
x=13 w przybliżeniu...

Jechał 13km/h
1 1 1