Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T16:01:32+02:00
1. suma dwóch liczb - 54
x - liczba mniejsza
x+16 - liczba większa

x + x + 16 = 54
2x= 54-16
2x=38
x = 19
19+16=35
Pierwsza liczba to 19, a druga to 35

2. W kl I i II było razem 52 uczniów. w kl jest o 12 uczniów mniej.Ilu uczniów jest w kl I a ilu w II. Zapisz układ równań i rozwiąż..=)

Suma uczniów obu klas - 52
x - ilość uczniów w klasie I
y - ilośc uczniów w klasie II
x +y = 52
x=y-12

x=y-12
y+y-12=52
2y=64
y=32

W klasie II jest 32 uczniów, a w klasie I 20
[nie zostało podane w której klasie jest mniej uczniów, więc dałam w I, równie dobrze można zmienić w odpowiedzi i oznaczeniach, że byłaby to II]
2009-10-16T16:07:33+02:00
1. x - pierwsza liczba
x+16 - druga liczba
54 - suma liczb

x+x+16=54
2x=38 /÷2
x= 19

x+16=19+16 = 35.

Odp.: Liczby te to 19 i 35.

2.2.
x -klasa I
y -klasa II nie napisałaś w której klasie jest mniej, więc zakładam, że w tej.

x+y=52
x-y=12

2x=64
x=32

32+y=52
y=20

x=32
y=20
2009-10-16T16:42:47+02:00
Uklady równań:
x+y=54
y=x+16

x+x+16=54
y=x+16

2x+16=54 |-16
y=x+16

2x=38 |/2
y=x+16

x=19
y=19+16

x=19
y=35

spr.
19+35=54
35=19+16