Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T12:41:57+01:00
Znajdź liczbę, o której wiesz że dwie trzecie tej liczby, jej połowa i jej siódma częśc razem dają 55
x liczba

2/3x + 1/2x + 1/7x=55
28/42x+21/42x+6/42x=55
55/42x=55 //*42/55
x=42

spr 2/3*42+1/2*42+1/7*42=28+21+6=55

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T12:42:30+01:00
2/3x+1/2x+1/7x=55
28/42x+21/42x+6/42x=55
55/42x=55 |/ 55/42
x=42

Odp.: To liczba 42.