Odpowiedzi

2010-02-23T12:45:08+01:00
V=1/3 a do 2 *h
h=3
d=a pier z 2
5=a pier z 2 / pier z 2
5/pier z 2=a
5 pier z 2 / 2 = a


V =1/3* 25*3=25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T12:46:59+01:00
V=Pp*h/3 gdzie Pp to pole podstawy, a h wysokość

Pp = e*f/2 gdzie e to przekątna nr 1 a f to przekątna nr 2
Pp = 5*5/2
Pp = 25/2
Pp = 12,5 [cm2]

V = 12,5 * 3/3
V = 12,5 [cm3]

koniec zadania
2010-02-23T12:53:58+01:00
Zakładając ze podstawa jest kwadrat to bok kwadratu
a = d/(2^(1/2))
a = 5/1.41421356
a = 3.53553391

n- liczba boków podstawy ostrosłupa; = 4
a- długość jednego boku podstawy; = 3.53553391
r- długość promienia koła wpisanego w wielokąt foremny będący podstawą; = a/2= 1.76776695
h- wysokość ostrosłupa. = 3
V = (n a r h)/6 = (h/12)na^2ctg(pi/n)
v=75/6= 12.5 cm