Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T12:47:26+01:00
Przyroda pielęgnuje się sama, oraz sprzeciwiać się jej niszczeniu,
troska o roślinność w najbliższym otoczeniu, np. zieleńce, trawniki - nie parkować samochodów na trawniku, nie zakładać nielegalnych boisk do gry w piłkę, nie wzywać ekip do obcinania gałęzi drzew dlatego, że zacieniają lub " uszkadzają rury " - typowa wymówka ( co najwyżej nieco przyciąć jeżeli gałęzie bardzo zaciemniają ), nie wyrzucać śmieci przez okno czy byle gdzie, nie łamać gałęzi, nie pozwalać dzieciom na niszczenie zieleni, nie płoszyć nietoperzy bytujących na strychach czy w budynkach ani ich nie zabijać ( czego robić nie wolno ), nie pozwalać aby w takich miejscach przebywały koty
czynnie - np. sadzenie gatunków rodzimych ( aby nie doprowadzać do inwazji jak np. robinia czy czeremcha amerykańska ), można zadbać o to mając np. własny ogródek czy w otoczeniu domu, gdzie można posadzić drzewa czy krzewy, umożliwić im taki wzrost, aby chętnie gnieździły się na nich ptaki ( niestety intensywne przycinanie do tego nie dopuszcza )
można zakładać budki lęgowe dla ptaków, karmniki,
zabierać jeże z jezdni, jeżeli to możliwe, w bezpieczne miejsce w pobliżu ( jeża można wziąć pod spód rękami tak, że nie pokłuje ), najlepiej na tą stronę, w która się przemieszcza - chyba, że nie znalazłby tam schronienia, pomagać chorym, nieporadnym zwierzętom, przekazywać je możliwie najszybciej do ośrodków np. PTOP "Salamandra" czy innym organizacjom ochrony przyrody - lub informację jeżeli zwierzęcia nie można zabrać bo np. jest niebezpieczne czy duże, zgłaszać do wojwódzkiego konserwatora przyrody - czy nadleśniczego odnośnie lasu i zwierzyny leśnej - zauważone przypadki niszczenia przyrody, kłusownictwa
jadąc autem przez tereny niezabudowane zwracać uwagę na znaki "uwaga na zwierzęta"
po prostu - myśleć
2 1 2
2010-02-23T13:33:09+01:00
-nie śmiecić,
-segregować odpady,
-pomagać zwierzętom,
-sprzątać po swoich pupilach,
-odpady niebezpieczne oddawać do specjalnych firm lub miejsc,
-sadzenie drzew,
-nie niszczyć roślin,
-nie zabijać i nie płoszyć zwierząt,
-zakładać filtry na kominy,
-nie niszczyć miejsc zielonych,
2 5 2