Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T12:55:57+01:00
W klasie 2A, 20 uczniów pisało klasówkę 5i6 dostało 9osób 4-20% mniej niż piątki 3- o25% więcej niż szóstki,tylko jedna osoba dostała 2 i jedna 1. Ile osób dostało szóstki i trójki?

x - liczba 5
0,8 x - liczba 4
y - liczba 6
1,25y - liczba 3

x+0,8x+y+1,25y+2=20
x+y=9
x=9-y
1,8x+2,25y+2=20
1,8(9-y)+1,75y=18
16,2 - 1,8y+2,25y=18
0,45y=1,8 |:0,45
y=4

1,25*4= 5

Odp. Szóstek było 4, a trójek 5
2010-02-23T12:57:18+01:00
Y - cel
x - bdb
0,8x - db
1,25y - dost

x+0,8x+y+1,25y+2=20
x+y=9
x=9-y
1,8x+2,25y+2=20
1,8(9-y)+1,75y=18
16,2 - 1,8y+2,25y=18
0,45y=1,8 |:0,45
y=4
1,25*4= 5

Odp. Były cztery szóstki i pięć trójek. :)