Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T11:56:17+02:00
115% - 40250 zł
100% - x

x = 100 * 40250 / 115 = 35000 zł(cena przed podwyżką)

40250 - 35 000 = 5250 zł(wzrost ceny)

* - mnożenie
/ - kreska ułamkowa
2 5 2
2009-10-17T12:10:28+02:00
115% - 40 250zł
5% - 1750zł
100% - 35 000zł

40 250zł - 35 000zł = 5 250zł

odp.: cena samochodu przed podwyżką wynosiła 35 000 zł. Cena tego samochodu wzrosła o 5 250zł.
2 3 2
2009-10-17T12:54:24+02:00
115% * x =40 250
1.15% * x = 40 250

x = 40 250 40 25000
→→→ =→→→→→ =35000
1.15% 115
cena przed podwyżką =35000

40 250-35000=5 250

Odp.Cena przed podwyżką samochodu wynosiła 35000zł
Cena po podwyżce wzrosła o 5 250 zł


→→→ = kreska ułamkowa
*-mnożenie
x-wcześniejsza cena samochodu

1 1 1