Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T13:21:51+01:00
Zad1.
różbica w budowie
DNA ma dwie skręcone nici
RNA jedną skręconą nic
w DNA występune tymina
w RNA na jej miejscu jest uracyl
W DNA jest cukier deoksyryboza
a w RNA jest cukiery ryboza
Wielkość cząsteczki: DNA (kilkadziesiąt tys. par nukleotydów), RNA: (od kilkudziesięciu do kilkudziesięciu tys. nukleotydów

zad2
Płeć jest determinowana przez heterosomy (chromosomy płci: X i Y). Kobiety mają genotyp XX a mężczyźni XY. Matka wytwarza zygoty zawierające chromosom X (bo tylko taki posiadają), a ojciec X lub Y.

zad3.
0
3 5 3
2010-02-23T13:36:05+01:00
1
DNA
-cukier pięciowęglowy deoksyryboza
-podwójna helisa
-zawiera tyminę
-jednorodne, ogólnie nośnik informacji genetycznej
RNA
-cukier pięciowęglowy ryboza
-pojedyncza nic
-zawiera uracyl
-zawiera mRna, tRna, rRna

2
O płci człowieka decyduje para chromosomów płci X i Y.
Para XX warunkuje płć żeńską, a para XY warunkuje płć męską.
Ponieważ mężczyzna produkuje 50% plemników wyposażonych w chromosom X i 50% plemników wyposażonych w chromosom Y, prawdopodobieństwo urodzenia chłopca lub dziewczynki wynosi również 50% .

3
nie może miec grupy O ponieważ nie odziedziczy jej po zadnym z rodziców.
może miec gr, A, AB lub B

1 5 1