Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T13:33:58+01:00
X/3+x+3=163 /*3
x+3x+9=489
4x=480
x=120
Odp. Tą liczbą jest liczba 120.
21 3 21
2010-02-23T13:36:15+01:00
X-pewna liczba
*-znak mnożenia
(x:3)+x+3=163
(x:3)+x=163-3
x/3+x=160|*3
3*x/3+x*3=160*3
x+3x=480
4x=480||:4
x=120
14 3 14
2010-02-23T13:38:24+01:00
X - dzielna
3 - dzielnik
x/3 - iloraz

x/3 + x + 3 = 163 ------> obie strony * 3
x + 3x + 9 = 489
4x = 480 /:4
x = 120

120/3+120+3=163
40+120+3=163
163=163
Odp: ta liczba to 120
30 2 30