Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T13:34:08+01:00
Gleby inicjalne - zwane sa rowniez glebami poczatkowego stadium rozwojowego lub glebami o przewadze czesci mineralnych . Maja slabo wyksztalcony profil glebowy sa plytkie o malej zawartosci prochnicy . Wystepuja glownie w gorach i na obszarach rekultowanych
2 3 2
2010-02-23T13:37:32+01:00
Gleby inicjalne, to takie, które są bardzo słabo wykształcone, mało urodzajne. Mają bardzo niewielką ilość próchnicy. Są niszczone poprzez wymywanie i wietrzenie. Występują w górach, na stokach i pustyniach - gdzie proces glebotwórczy jest dość utrudniony poprzez rzeźbę terenu oraz dużą erozję. W Polsce występują w Karpatach i Sudetach. Możliwa jest na nich jedynie hodowla.

6 4 6