Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T13:44:40+01:00
III zasada dynamiki


Oddziaływania ciał są zawsze wzajemne. Siły wzajemnego oddziaływania dwóch ciał mają takie same wartości, taki sam kierunek, przeciwne zwroty i różne punkty przyłożenia (każda działa na inne ciało).

i przykład

a pierwsze zadanie to wez wzor v/t
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T13:50:11+01:00
Zad 1
v=40km/h
t=20min=1/3h
s=v*t=40/3km≈13,3km

zad 2
jest to inaczej zasada akcji i reakcji, jesli na cialo A działa cialo B, to na cialo B działa z taka samą siłą działa ciało A.
przyciaganie grawitacyjne Ziemii i Słońca
1 5 1