Oblicz ciężar sond kosmicznych umieszczonych na Księżycu,Neptunie i Jowiszu. Masa jednej sondy wynosi 350kg
a)Przyśpieszenie grawitacyjne na Księżycu wynosi około1,6 m/s2
b)Przyśpieszenie grawitacyjne na Neptunie wynosi około 12 m/s2
c)Przyśpieszenie grawitacyjne na Jowiszu wynosi około 25 m/s2

s2=sekund kwadratowych

Proszę szybko dam najlepszą za najszybszą odpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T13:58:36+01:00
Q=m*g
a) Q=350kg*1,6m/s^=560N
b) Q=350kg*12m/s^=4200N=4,2kN
c) Q=350kg*25m/s^=8750N=8,75kN
15 4 15
2010-02-23T14:02:04+01:00
Dane:
m=350kg

Wzór:
F=m*g
F-ciężar
m-masa
g-przyspieszenie grawitacyjne
a) g=1,6 m/s2
F=350kg*1,6 m/s2
F=560N

b) g=12 m/s2
F=350kg*12m/s2
F=4200N

c) g= 25 m/s2
F=350kg*25 m/s2
F=8750N
15 4 15