Oblicz objętosć graniastosłupa o podstawie trójkata rownobocznego o boku 5 cm. Wysokość graniastosłupa 11,3 cm.
Na jutro proszepomóżcie.
Va = Pp razy H
Va= jedna druga razy a razy h razy H
to są początkowe dane ,a co dalej nie mam pojęcia pomóżcie proszę.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T13:58:46+01:00
V= a2√3/4 * 11,3 = 5^2√3/4 * 11,3 =25√3/4 * 11,3 = 6,25√3 * 11,3 = 70,625√3
2 1 2
2010-02-23T14:03:15+01:00
Wzór na objętość graniastosłupa: V=Pp*h (pole podstawy razy wysokość)
wzór na pole trójkąta równobocznego P=a²√3 /4

P=5²√3 /4=25√3 /4


objętość: 25√3/4 * 11,3=282,5√3/4 te czwórki to w ułamku są