1.Dlaczego latem przewody elektryczne linii wysokiego napięcia zwisają luźno między słupami?
2.Co się stanie z balonem napełnionym powietrzem w upalny dzień, gdy umieścimy go w chłodnym klimatyzowanym pomieszczeniu.Napisz dlaczego tak jest.

3

Odpowiedzi

2009-10-16T16:22:08+02:00
1. Latem przewody elektryczne zwisaja ponieważ wystepuje rozszerzalnosc cieplna (temperaturowa). Przy wysokiej temperaturze ciala sie rozszerzaja. Dlatego zwisaja te druty. W zimie jest niska temperatura wiec sa krotsze wiec sa naciagniete. :) rozumiesz??;>
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T16:22:49+02:00
1ponieważ pod wpływem wysokiej temperatury przewód elektryczny zwiększa swoją objętoś.tak samo jest z termometrem na rtęć- im temp. naszego ciała jest większa tym bardziej rtęć zwiększa swoją objętość.
22 3 22
2009-10-16T16:23:14+02:00
1) Przewody elektryczne są zrobione z materiału, który pod wpływem ciepła rozciąga się, natomiast przy zimnym powietrzy sie kurczy.
23 4 23