Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:27:51+01:00
Na obrazie przedstawione jak IKar tonie a nikt tego nie zauwaza ani chlop ktory pasie owce ani rybak. tez tak bylo z chlopcem z opowiadania ikar maly michas zostal sresztowny a nikt tego nie zauwazyl kazdy zyl swoim zyciem.
2010-02-23T14:29:44+01:00
Związek między obrazem " Ikar", a tekstem Jarosława Iwaszkiewicza jest bardzo wielki. Zarówno w obrazie, jak i w opowiadaniu śmierć ( w tekście porwanie, ale można wywnioskować, że jeśli chłopca porwało Gestapo, to śmierć) nie zostaje przez nikogo zauważona. Każdy boi się o swoje życie, i nim się zajmuje. Na obrazie można dostrzec , że oracz orze ziemię, pasterz trzody pilnuje - przygoda Ikara nie jest ich przygodą. Również w tekście można dostrzec, iż ludzie przechodzą obok chłopca w potrzebie obojętnie, i nie zwracają na niego uwagi. Zajmują się tylko swoim życiem - przecież przygoda chłopca, nie jest ich przygodą.