Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T14:30:22+01:00
Dane:
x - wiek ojca
y - wiek syna
Szukane;
Ile ma obecnie każdy z nich?
Rozwiązanie:
x+10+y+10=100
4x(y-10)=x-10
x+y=100-20
4y-40=x-10
x+y=80
4y-x=30
5y=100 /:5
y=20
x+y=80
x+20=80
x=60
y=20
Odp: Ojciec ma obecnie 60 lat zaś syn 20 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:40:11+01:00
X - wiek ojca
y - wiek syna
x+y+20=100
x-10=4y-10
x+y=80
(x-10)+(y-10)=60
60/5=12
4*12=48
10lat temu ojciec miał 48 a syn 12
Teraz ojciec ma 58 a syn 22
Za 10 lat ojciec 68 a syn 32
Sprawdźmy: 68+32=100
Odpowiedź wyżej:jak teraz ojciec ma 60 a syn 20, to 10 lat temu ojciec miał 50 a syn 10. 50/10=/=4, lecz 5, więc jest to błędne rozwiązanie.