1) uzupełnij poniższymi nazwami schemat
kanalik zbiorczy, miedniczka nerkowa, moczowód, cewka moczowa, kanalik nerkowy

krew --> torebka kłębuszka nerkowego -->.............. --> .............. --> ............... --> ............... --> pęcherz moczowy -->..................

2)ustal skład moczu pierwotnego i moczu ostatecznego, wpisując składniki krwi
glukoza, aminokwasy, sole mineralne, mocznik, woda
a) mocz pierwotny
b) mocz ostateczny

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T14:33:14+01:00
1)krew, torebka kłębuszka nerkowego, kanalik nerkowy, miedniczka nerkowa, cewka moczowa, kanalik zbiorczy, pęcherz moczowy, moczowód
2)
a) mocz pierwotny :glukoza, aminokwasy,sole mineralne,woda, mocznik
b) mocz ostateczny:mocznik, woda
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:34:48+01:00
Krew --> torebka kłębuszka nerkowego -->kanalik nerkowy--> miedniczka nerkowa>moczowód--> kanalik zbiorczy --> pęcherz moczowy -->
cewka moczowa

2)ustal skład moczu pierwotnego i moczu ostatecznego, wpisując składniki krwi
1glukoza, 2aminokwasy, 3sole mineralne, 4mocznik, 5woda
a) mocz pierwotny 1235
b) mocz ostateczny45