Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T14:43:38+01:00
Metale:
- stały stan skupienia (wyjątek: rtęć - ciecz);
- barwa srebrzystobiała lub srebrzystoszara (wyjątek: złoto i miedź);
- połysk metaliczny;
- kowalność;
- ciągliwość;
- dobrze przewodzi ciepło i elektrykę;
- twardość;
- temperatura topnienia;

Niemetale:
- izolatory;
- wysoka elektroujemność;
- tlenki niemetali wykazują raczej własności kwasowe niż zasadowe;
- formują one kryształy, które nie posiadają połysku i nie mają gładkiej powierzchni;
- mają zwykle niższe temperatury topnienia i wrzenia niż metale o zbliżonych masach atomowych - dzięki czemu wiele z nich jest w temperaturze pokojowej cieczami lub gazami.
2 4 2
2010-02-23T14:53:00+01:00
Metale:
a) prądotwórczosc
b) kwasoodpornosc
c) cieplo właściwe
d) odpornośc na korozję
e) odpornosc elektryczna
f) rozszerzalnośc
g) żaroodpornośc

Niemetale:
a) złe przewodnictwo ciepła i prądu elektrycznego z wyjątkiem grafitu
b) wraz ze wzrostem liczby atomowej nastepuje wzrost gęstości oraz temperatury topnienia i wrzenia
c) mają różną barwę
np. siarka jest żółta, a niektóre są bezbarwne np. ozon, tlen
d) w stanie stałym kruche, bez metalicznego połysku
e)występują w różnych stanach skupienia:
- stałym np. siarka, węgiel
- gazowym np. tlen, hel, wodór, azot
- ciekłym - tylko brom
1 5 1