Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:56:23+01:00
1:
-8y=5/:(-8)
y= -5/8 (ułamek)

z/10 = -1/*10 (razy)
z = -10

2:
a) razy 1/100 (ułamek)
b) 8/49 ponieważ dzielenie przez 7/8 to jak mnożenie przez 8/7
c) 9
1 5 1
2010-02-23T14:58:50+01:00
Y × (-8)=5 (to mnożenie)
żeby poznać y dzielimy przez -8
y = -5/8

z/10 =-1 (z/10 to ułamek)
żeby uzyskać z trzeba obie strony pomnożyć przez 10
z = -10

2.
uzupełnij brakujące liczby w kratkach.
a. 3,14 razy _x_=0,0314 niewiadomą nazywam x
żeby ją poznać trzeba obie strony podzielić przez 3,14
x = 0,0314 : 3,14
x = 0,01


b. _x_:⅞=64/343
żeby uzyskać x trzeba pomnożyć przez ⅞
x = 512/2401

c. 8,001 :_x_=0,889
x = 9
2010-02-23T15:04:36+01:00
1
-8y=5 / (-8)
y= -5/8 (to ulamek)

z/10=-1 /*10
z=-10

2
a) 0,01 lub 1/100 (ulamek)
b)8/49 (ułamek)
c)9