Oblicz objętosć graniastosłupa o podstawie trójkata rownobocznego o boku 5 cm. Wysokość graniastosłupa 11,3 cm.
Na jutro proszepomóżcie.
Va = Pp razy H
Va= jedna druga razy a razy h razy H
to są początkowe dane ,a co dalej nie mam pojęcia pomóżcie proszę.!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:52:24+01:00
Podstawa graniastosłupa to trójkąt równoboczny o boku 5 cm.
V= Pp x H, wiec znamy H, musimy znaleźć ile to wynosi pole podstawy.
Pole na trójkąt równoboczny to "a kwadrat, pierwiastek z trzech przez cztery"
a = 5 cm

Pp = 25 pierwiastek z trzech przez 4
V = Pp x H
V = 70,625 [cm3]
2010-02-23T14:54:27+01:00
A - bok trójkąta = 5 cm
H - wysokość graniastosłupa = 11,3 cm
h - wysokość trójkąta równobocznego = a√3/2 = 5√3/2 cm
Pp - pole podstawy = 1/2 razy a razy h = 1/2 razy 5 razy 5√3/2 = 25√3/4 cm²
V - objetość graniastosłupa = PpH = 25√3/4 razy 11,4 = 25√3/4 razy 114/10 =
= 285√3/4 cm³
odp
objętość graniastosłupa wynosi 285√3/4 cm³
2010-02-23T15:18:38+01:00
A-5cm
b-5cm
c-11,3cm
V=5*5*11,3=282,5cm3