1. Oblicz pole deltoidu ABCD , jeśli |AC| = 7 cm, |BD| = 5,4 cm

2. Mama chce zrobić szarlotkę. Spód blaszki o wymiarach 0,36 m x 0,4 m zamierza wyłożyć herbatnikami o boku 4cm. Ile najmniej paczek herbatników musi kupić, jeżeli w paczce znajduje się 10 herbatników? jaki jest koszt wykonania spodu, jesli jedna paczka herbatników kosztuje 1,19 zł?

Pilne.! Błagam o pomoc, sama nie daję rady.!
Dam najlepszą ... ;-DD.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:50:55+01:00
0,36m - 36cm
0,4m - 40cm
36/4=9
40/4=10
10*9=90
90/10=9
9*1,19=10,71
Potrzebuje 9 paczek, będzie to kosztować 10 złotych i 71 groszy.
1 5 1
2010-02-23T14:59:44+01:00
A ja mam inaczej ;PP

Pp= a*b
Pp= 36*40
Pp=1440 cm

Ph- pole herbatnika

Ph= a do kwadratu
Ph=4 do kwadratu
Ph=16

1440/16 = 90 = 9 paczek

1,19*9=10,71

Odp. Za harbatniki zapłaci 10,71 zł, i musi mieć 9 paczek.
1 5 1
2010-02-23T15:01:29+01:00
1) P=pq/2
P=5,4*7/2=18,9cm2

2)Pspodu= 0,36m*0,4m= 1440cm2
Pherbatnika= 4*4=16

1440/16= 90- tyle herbatników potrzeba
90/10=9 poczek

9*1,19=10,71zł
1 5 1