Sukienka kosztuje ''x'' zł, a peleryna ''y'' zł. Za komplet trzeba zapłacić 90 zł. Gdyby sukienka była o 10% tańsza, a peleryna o 10% droższa, to komplet kosztowałby 85 zł. Ile kosztowała sukienka, a ile peleryna? Proszę o rozwiązanie i dzieki ;)

3

Odpowiedzi

2010-02-23T15:16:42+01:00
X - sukienka
y-peleryna

{x+y=90
{0,9x + 1,1y=85 (ukł równań)

{x=90-y
{0,9(90-y)+1,1y=85

81-0,9y+1,1y=85
0,2y=84
y=20

x=90-y
x=70

{x=70
{y=20


odp . sukienka 70 zł , peleryna 20 zł .
4 5 4
2010-02-23T15:23:36+01:00
Rozwiązuje układem równan:
x-cena sukienki
y-cena peleryny

x+y=90
x-10%x + y+10%y=85

x+y=90
x-1/10x + y+1/10y=85

x+y=90
9/10x+11/10y=85

x=90-y
9/10(90-y)+11/10y=85
81-9/10y + 11/10y=85
3/10y=85-81
3/10y=4|:(2/10)
y=20

x=90-20
x=70

Odp.Sukienka kosztuje 70zł a peleryna 20 :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:27:07+01:00
X-koszt sukienki
y-koszt peleryny

układ równań
ROZWIĄZANIE:
{ x+y=90
{ (x-10%x)+(y+10%y)=85

{x+y=90
{x-0,1x+y+0,1y=85

{x+y=90 / razy -0,9
{0,9x=1,1y=85

{-0,9x-0,9y=81
- {0,9x+1,1y=85
----------------------
0,9x-0,9x+1,1y-0,9y=85-81
y=20

{y=20
{x+y=90

{y=20
{x=90-20

{y=20
{x=70

{x=70
{y=20

Odpoowiedź:
sukienka kosztowała 70 zł, peleryna 20 zł.
7 5 7