Z wysokości 10 metrów rzucono pionowo w duł kule o masie 0,5kg z szybkościom 108km/h .Zakładając ,ze nie ma oporów ruchu a odbicie jest idealnie sprężyste .oblicz na jaką wysokość doleci kula .(Sposób z wykorzystaniem Energi potencjalnej lub kinetycznej)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:14:30+01:00
H₁- pierwsza wysokośc piłki
h₂- wysokośc na którą się wzniesie po odbiciu
mgh₁+½mV²=mgh₂
Ep₁- energia potencjalna przed odbiciem
Ek- energia kinetyczna przed odbiciem
Ep₂-energia potencjalna po odbiciu
Ep₁+Ek=Ep₂
0,5*10*10+0,5*0,5*900=0,5*10*h₂
50+225=5h₂
h₂=275/5=55 metrów
2010-02-23T15:18:25+01:00
H₁- pierwsza wysokość piłki
h₂- wysokość piłki po odbiciu
Ep + Ek = Ep
mgh₁+½mV²=mgh₂
0,5*10*10+0,5*0,5*900=0,5*10*h₂
50+225=5h₂
h₂=275/5=55 metrów