Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:26:12+01:00
Jak wysoko sięga drabina malarska o długości 3m, rozstawiona na szerokość 2m ?

a²+b²=c²
c=3m
b=1m
a²+1=9
a²=8
a=2√2m

Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokośći 20m zlamało się w tan sposób, że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia. Oblicz, na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane.

x- część pnia, która dalej stoi :)
y- część pnia złamana

x+y=20
x²+36=y²

x= 9,1
y= 10,9

Zostało złamane na wysokości 9,1 m
1 1 1
2010-02-23T15:28:15+01:00
1.Oblicz długość poręczy w wzdłuż schodów z 12 stopniami, jeżeli każdy z nich ma 12 cm wysokości i 35 cm głębokości.

2.Rozkładana drabina ma 2,5 m długości. Jak szeroko muszą być rozstawione jej nogi, aby sięgała 2 m?

1.
każdy schodek możemy uznać za trójkąt prostokątny. Z tw. pitagorasa liczymy przeciwprostokatna:

12²+35²=x²
x=√(144+1225)
x=√1369
x=37cm

37*12=444cm

2.
Rozłożona drabina ma 2 trójkąty prostokątne.
Przyprostokątna(wysokość drabiny) - 2m
przeciwprostokątna(schody drabiny) - 2,5m
druga przyprostokątna - x
twierdzenie pitagorasa: a²+ b² = c², czyli c² - b² = a²
2,5² - 2² = x²
6,25² - 4² = x²
x² = 2,25 //√ (pirwiastkujemy)
x = 1,5
wymiary jednego trójkąta prostokątnego tworzącego rozłożoną drabinę - 2,5x2x1,5[m], gdzie 1,5m to podstawa, czyli razy 2
1,5m*2=3m
Nogi muszą być ustawione szeroko na trzy metry.