Heelp !!!
na teaz !!!
kto jest dobry w fizyce i pomoże rozwiązać zadanie !!!!

Rowerzysta osiągnął szybkość 18km/h poruszając się ruchem jednostajnie

przyspieszonym z przyspieszeniem 0,25 m/s kwadratową. Oblicz czas w którym osiągnął ten szybkość i drogę przejechaną w tym czasie !!

HEELP !!!
<DAJE NAJ NAJ>:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:18:08+01:00
V=18km/h =5m/s
a=0,25 m/s²
t=?

a=V/t trzeba przekształcić wzór

t=V/a

t=5m/s / 0,25 m/s² = 20s i to jest odpowiedź

jeszcze droga

s=½*a*t²

s=½*0,25 m/s²*(20s)²=½*0,25 m/s²*400s²=50m
2010-02-23T15:22:28+01:00
Dane:
v=18km/h=18^1000m/3600s=5m/s
a=0,25m/s²
Szukane:
t=?
s=?
Rozwiązanie:
a=v/t /^t
at=v/:a
t=v/a=5m/s /o,25m/s²=500/25s=20s
s=at²/2
s=0,25m/s²^(20s)²/2=0,25m/s²^400s²/2=50m