Pewna część uczniów klas 3 gimnazjum planuje wyjazd na wakacje w różne regiony kraju. Nad morze pojedzie o 6 uczniów więcej niż w góry, a na Mazury 3 razy mniej niż w góry i nad morzem razem. Wycieczki zagraniczne planuje 12 uczniów. Wyrażenie opisujące te sytuację ma postać:
A) 2x + 6
B) 8/3x + 20
C) 2x+6 / 3
D) 4/3x +8

Proszę o pomoc!
(Potrzebne etapy, jak trzeba to robić)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:20:26+01:00
X - w góry
x+6 - nad morze
(x+x+6) / 3 = 2x+6 /3 - na mazury
12 - za granice

Nie jestem pewna jaką tą sytuację... być może odpowiedź c jest poprawna gdyż takie wyrażenie pojawiło się już.


2010-02-23T15:41:26+01:00
X - w góry
(x+x+6) / 3 = 2x+6 /3 - na Mazury
x+6 - nad morze
12 - za granice

to chyba tak powinno być, ale nie jestem pewna. wtedy wychodzi odpowiedź C