Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:21:10+01:00
1. Jezus nie pogardził Zacheuszem
2.Ludzie uważali Zacheusza za grzesznika ponieważ był celnikiem i dokonywała fałszerstw finansowych , a poza tym współpracował z okupantami(rzymianami)
3. Po nawróceniu Zacheusz dał połowę majątku ubogim, a tym którym oszukał zwrócił poczwórnie.
1 5 1
2010-02-23T15:37:29+01:00
1. Jezus zwrocil uwagę na Zeheusza i przemówił do niego(chociaż Zeheusz był uważany za grzesznika). Powiedział, że zatrzyma się u niego w domu. Za sprawą Jezusa Zeheusz postanowił naprawić swoje krzywdy i oddać część swoich pieniędzy ubogim.Jezus odpowiedział na to zachowanie Zeheusza następującym zdanie:"..Dziś zabwienie stało się udziałem tego domu, gdyż i on jest synem Abrahama. Albowiem Syn Człowieczy przyszedł szukać i zbawić to, co zginęło"
2.Ponieważ był zwierzchnikiem celników(czyli był bogaty) i cała rzecz tyczyła się pieniędzy, które ściągał od ludzi
3.Zeheusz chciał zobaczyć Jezusa, który przechodził przez jego miasto(Jerych)-a z racji swojego niskiego wzrostu nie mógł się przebić się przez tłum ludzi. Stąd też wspiął się na sykomorę, aby móc Go ujrzeć. Po przemówieniu Jezusa Zeheusz postanowił oddać połowę swojego majątku ubogim, a tym, których skrzywdził, postanowil wynagrodzić poczwórnie swoje przewinienia
taram:)