Wyraź w decymetrach sześciennych:
L-litrów

15 L
3,7 L
8000cm sześciennych
6000 mililitrów

__________________________________________________________


Każdą krawędź prostopadłościanu o wymiarach 2cm×3cm×5cm zwiększono 2 razy. Ile razy zwiększyła się objętość tego prostopadłościanu?

__________________________________________________________


Oblicz łączną długość krawędzi sześcianu o objętości 27cm sześciennych



2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T15:21:50+01:00
3 zadanie :
V=a³
27cm³=a³
a=3
krawędź ma 3 cm
sześcian ma 12 krawędzi
12*3=36cm
odp.długość krawędzi wynosi 36cm

zadanie 2 :
Pole prostopadłościanu zwiększyło sie 8 razy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:28:10+01:00
1.
a)15 dm³
b)3,7dm³
c)8 dm³
d)6 dm³

2.
2*3*5=6*5=30

2*2=4
3*2=6
5*2=10

4*6*10=24*10=240

240/30=8

Odp.: Objętość tego sześcianu zwiększy się 8 razy.

3.
³√27 = 3 bo 3*3*3 = 27

8*3=24cm

Odp.: łączna długość krawędzi wynosi 24 cm.

POWODZENIA!!!!!
1 5 1