Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:23:34+01:00
1 Nauka
-astronomia
-matematyka
-medycyna
-fizyka
-chemia
-filozofia
- Literatura i Piśmiennictwo
2 sztuka
-Rzeźba, malarstwo i muzyka
-Architektura

3.Osiągnięcia cywilizacyjne Arabów, które przetrwały do dziś
1. Algebra i trygonometria.
2. Rozpowszechnienie cyfr ?arabskich?
3. Przetłumaczenie i rozpowszechnienie dzieł greków dzięki czemu możemy je podziwiać i analizować do dziś.
4. Odkrycie krystalizacji i destylacji
5. Przepiękne, bogato zdobione meczety.
4 5 4
2010-02-23T15:27:11+01:00
-upowszechnili uprawę ryżu, , szafranu, indygo a także trzciny cukrowej
-Przyczynili się do zwiększenia produkcji bawełny, lnu i konopi, a także jedwabiu
-Arabów wywodzi się także ziołolecznictwo oraz sztuka planowania i ozdabiania ogrodów.
- liczby arabskie
- język arabski
- nowa religia- monoteistyczna
- różne słowa np. szkoła
- system powszechnej edukacji
- kawa
- czeki
- obiady z trzech dań
- wynalazki tj: kamera, szachy, maszyna latająca, mydła, destylacje, wał korbowy, watowanie
1 5 1