Odpowiedzi

2010-02-23T15:31:30+01:00
R = 100 m
T = 30 min = 30*60 = 1800 s
V = ?
V = 2pir/T
V = 2 *3,14 *100 m/ 1800 s
V = 0,35 m/s
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:33:54+01:00
Droga jaką pokonuje samochód w czasie jednego pełnego obiegu wynosi:
s = 2π×r = 2×3,14×100m = 628m
Czas pokonywania tej drogi wynosi:
T = 30min = 1800s

Zatem prędkość samochodu na zakręcie:
v = s/T = 628m / 1800s = 0,35 m/s = 1,26 km/h

Odp. Prędkość samochodu na zakręcie wynosi 0,35m/s.
2 4 2
2010-02-23T15:34:43+01:00
Witaj
dane r=100m, T=30min=1800s
szukane v
v = 2pi*r/T = 6,28*100m/1800s = 0,35m/s

...................pozdrawiam
2 4 2