Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:34:22+01:00
Za poprawną odpowiedź - 2x (liczba punktów, x - liczba odpowiedzi).
Za złą odpowiedź - (-y) (liczba punktów, y - liczba odpowiedzi)
Wiemy, że liczba punktów (-y oraz 2x) to 48, więc zachodzi równość:
-y + 2x = 48, zaś ilość odpowiedzi to 30, więc zachodzi równość:
x + y = 30. Rozwiążmy ten układ równań.
{-y + 2x = 48
+{y + x = 30
___________
3x = 78 (zrobione metodą przeciwnych współczynników).
Wyliczmy x
x = 26.
Tyle było odpowiedzi poprawnych. Wyliczmy odpowiedzi błędne.
x + y = 30, i x = 26
26 + y = 30
y = 4. Dostał 4 odpowiedzi błędne. Pytają nas, ile rozwiązał poprawnie, więc napiszmy odpowiedź.
Odpowiedź: Uczeń rozwiązał poprawnie 26 zadań.
2 5 2
2010-02-23T15:40:36+01:00
Ja to zrobie z układów równań

Analiza zadania:
x- liczba zadań za które uczeń dostał 2 pkt
y - liczba zadań za które uczeń tracił 1 pkt
30 - liczba wszystkich zadań
48 - tyle punktów zgromadził uczeń

x+y=30
x*2 - y*1=48

x=30-y
2x-y=48

x=30-y
2*(30-y)-y=48

x=30-y
60-2y-y=48

x=30-y
-2y-y=48-60

x=30-y
-3y=-12 //*(-3) (dwustronnie pomnożyć przez -1)

x=30-y
y=4

x=30-4
y=4

x=26
y=4

Spr.
x+y=30
26+4=30
30=30
L=P

2x - y=48
2*26-4=48
52-4=48
48=48
L=P

Odp. Uczeń dobrze rozwiązał 26 zadań.


1 5 1