Odpowiedzi

2010-02-23T15:37:47+01:00
A) 2 3/3 + 3 2/3 + 12 1/2=3+3 4/6+12 3/6=19 1/6
b) 12 1/3 - 8 3/5=12 5/15-8 9/15=3 11/15
c) 2 4/7 x 5 1/4=18/7*21/413 1/2
d) 4 4/5 : 1 1/15=24/5:16/15=24/5*15/16=4 1/2
e) 20 1/4 : 2 - [(1 1/2)2(potęga) + 2 1/2 x 1 1/4]=
= 81/4:2-[(3/2)^2+5/2*5/4]
= 81/4*1/2-[9/4+25/8]=
=10 1/8-[18/8+25/8]=10 1/8-5 3/8=4 3/4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:44:12+01:00
A) 2 3/3 + 3 2/3 + 12 1/2 = 6⅔+12½ = 19⅙
b) 12 1/3 - 8 3/5 = 37/3-43/5 = 185/15-129/15 = 56/15 = 3¹¹/₁₅
c) 2 4/7 x 5 1/4 = 18/7*21/4 = 378/28 = 13,5
d) 4 4/5 : 1 1/15 = 24/5:16/15 = 24/5*15/16 = 360/80 = 4,5
e) 20 1/4 : 2 - [(1 1/2)² + 2 1/2 x 1 1/4] = 10⅛-[2,2+5+2,5*1,25] = 10⅛-[2,25+3,125] = 10⅛-5⅜ = 81/8-43/8 = 38/8 = 4,75