Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T15:35:22+01:00
Mady powstaly z osadow nanoszonych przez wylewajace rzeki , dlatego wystepuja w dolinach rzecznych . Ich zyznosc zalzy od ilosci i jakosci osadzonego materialu . Wgornym i srodkowym biegu rzeki gdzie osadza sie stosunkowo gruby material skalny mady sa z reguly malo lub srednio zyzne . Najlepsze z nich wysetepuja w dolnym biegu rzeki, szczegolnie przy ujej ujsciu gdzie akumulayca zyznych namulow jest najwieksza . Mady zajmuja ok 5 % obszaru polski a najwiekszy obszar zajmuja na zulawach wislanych
1 1 1
2010-02-23T15:49:25+01:00
Ten rodzaj gleb powstał z osadów nanoszonych przez wylewające rzeki, dlatego występują one głównie w dolinach rzecznych. W górnym i środkowym biegu rzeki gdzie osadza się stosunkowo gruby materiał skalny mady są z reguły mało lub średnio żyzne . Najbardziej żyzne mady występują przy ujściach rzek.