Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:45:45+01:00
Stycznia
Nowy Rok pogodny, zbiór będzie dorodny.
Minął wspaniały bal sylwestrowy, Nowy Rok budzi się z bólem głowy.
Na Nowy Rok przybywa dnia na zajęczy skok.

luty
Na Gromnicę masz zimy połowicę.
Powiadają że Gromnica, już ci zimy połowica, ale bywać nie nowina, że dopiero ją zaczyna.

marca
Na świętego Albina, rzadka u ludzi mina, bo post się zaczyna.

kwietnia
Prima Aprilis, nie wierz, bo się omylisz.
Pierwszy kwietnia, bajów pletnia.

maja
W Filipa i Jakuba, gdy dzień zimny będzie, nic gorszego na zboże, plenności nie będzie.

czerwca
Na Elżbiety kiedy leje, złe latu robi nadzieje.

lipca
Deszcze dnia pierwszego i drugiego, są zapowiedzią deszczu czterdziestodniowego.
Gdy Halina łąki zrosi, rolnik z wody siano kosi.

sierpnia
Gdy na Piotra trwa pogoda, to na równinach jest woda, ale bieda na górala, zboża upał powypala.
Na świętego Palikopy grom popali snopy.

września
Gdy na święty Idzi ładnie, śnieg na pewno późno spadnie

października
Na świętego Franciszka, szuka ziaren w polu myszka.
Na świętego Franciszka, odlatuje pliszka

listopada
Na Wszystkich Świętych od zrębu, utnij gałąź dębu. Jeśli soku nie ma, będzie tęga zima.

Na Wszystkich Świętych, jeśli ziemia ciepła, to będzie zima ciepła. A jak deszcz, to trzeba będzie w piec wleźć.
Wszyscy Święci, zima się kręci.
Na Wszystkich Świętych mróz, na Boże Narodzenie zima i susz.
Kiedy mrożą Wszyscy Święci, zima kark dość prędko skręci.
Czasem czasy bywają, że już Wszyscy Święci w bieli przyjeżdżają.
Po Wszystkich Świętych, gdy deszcz się rozpada, może słota potrzymać do końca listopada.

grudnia
Jaki pierwszy miesiąca, taki będzie do końca.
Gdy mróz jest pierwszego grudnia, wyschnie też niejedna w lecie studnia.

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-23T15:48:15+01:00
Gdy luty z wiatrami, rychła wiosna przed nami.
• jak styczeń zachlapany, to lipiec zapłakany
• jeżeli pszczoła w styczniu z ula wylatuje, rzadko pomyślny rok nam obiecujechoć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje
choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje
• ile w marcu dni mglistych, tyle w żniwa dni dżdżystych
gdy kukułka w maju, spodziewaj się urodzaju
od czerwca dużo zależy, czy żniwa będą jak należy
• w lipcu upały, styczeń mroźny cały
• w lipcu upały, wrzesień doskonały
sierpień jasny i pogodny, dla win jest bardzo wygodny
we wrześniu tłuste ptaki, mróz w zimie nie byle jaki
• gdy październik ciepło trzyma, zwykle mroźna bywa zima
• gdy październik ze śniegiem przybieży, na wiosnę długo śnieg na polach leży
• miesiąc październy, marca obraz wierny
• jaka pogoda listopadowa, taka i marcowa
• w listopadzie jak na autostradzie
• w listopadzie liście opadają, a ludzie znicze na grobach stawiaj
• jeśli w grudniu często dmucha, w marcu i kwietniu będzie plucha
licze na naj