Nurek zauważył płynące wieloryby. Było ich mniej niż 15 , ale więcej niż 5. Niezależnie id tego,jak nurek ustawił je w myśli : dwujkami , trójkami , czy czwórkami -- zawsze jeden wieloryb płynął sam . ile wielorybów zauważył nurek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:40:55+01:00
2*6=12+1=13
3*4=12+1=13
4*3=12+1=13
5<13<15
nurek zauważył 13 wielorybów
2010-02-23T15:44:56+01:00
W rachube wchodzą tylko liczby

6 7 8 9 10 11 12 13

te liczby nie moga być podzielne przez dwa wię odpada 6, 8, 10, 12, nie moga być podzielne przez 3 czyli odpada 6, 9, 12, nie moga być też podzielne przez 4 czyli odpada 8, 12

zostały nam tylko liczby 7, 11, 13

z tych liczb zarówno dwójkami, trójkami, jak i trójkami, gdzie zostanie jeden wieloryb sam można ustawić 13 wielorybów