1.Napisz odpowiednie równania :
a)Jaś złowił x okoni, 2 razy więcej płotek niż okoni i jednego szczupaka, razem 19 ryb.
b)W klasie liczącej 27 uczniów jest x chłopaków a dziewczat jest o 5 więcej niż chłopców
c)Paczka rodzynek kosztuje x złotych.Paczka orzechów jest o 2 zł droższa .Trzy paczki rodzynek kosztują tyle saqmo , co dwie paczki orzechów
d)Pewien towar kosztował x złotych .Jego cenę najpierw podwojono a potem obnizono o 5 zł.Nowa cena jest większa od starej.
2.Zapisz w postaci równań
a)liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71
b)o liczbe x wiemy, że po pomnożeniu jej przez 6 i odjeciu 90 otrzymamy liczbe o 50% większą od x
c)liczba x ma tę własność ze po pomnozeniu jej przez 6 i odjeciu 90 otzymamy liczbe o 50% wieksza od x

3

Odpowiedzi

2010-02-23T15:45:27+01:00
1.
a) x+2x+1=19
b) x+x+5=27
c) 3x=2(x+2)
d)x<2x-5
a)x-6=71
b)6x-90=1,5x
c)6x-90=1,5x
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:51:38+01:00
1)
a) x+2x+1=19
b) x+5+x=27
c)3x=2(x+2)
d)2x-5>x
2)
a)x-6=71
b)6x-90=1/2x+x
c)6x-90=1,2x+x

prosze !!
47 4 47
2010-02-23T18:05:35+01:00
ZAD 1
A) x+2x+1=19
B) x+x+5=27
C) 3x=2(x+2)
D)x<2x-5
Zad2
A)x-6=71
B)6x-90=1,5x
C)6x-90=1,5x
7 4 7