Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:45:16+01:00
Przenośnia - słowa w przenośni , zrobiłaś ogromny błąd - ja mówię ZABIJĘ CIĘ - naprawdę tego nie zrobię , tylko jestem nerwowa .;)
epitet - określa rzeczownik : zielone drzewo, żółta kartka
porównanie - porównujesz coś do czegoś ,
np. blady jak ściana ,
głodny jak wilk, mądry jak sowa
1 5 1
2010-02-23T16:02:14+01:00

Epitet- najczęściej połączenie rzeczownika z przymiotnikiem, np piękna dziewczyna, rudy lis, ciekawa książka.

Porównanie- środek stylistyczny w którym porównujemy coś do czegoś na zasadzie analogii np. piekny jak wiosenny deszcze, smutny jak jej zapłakane oczy.

Przenośnia, inaczej metafora, wyrażenie czegoś za pomocą innych słow, na zasadzie podobieństwa, analogii bądź gry skojarzeń, odczytujemy ją w sposób nie doslowny, a przenośny, np las rąk.
1 5 1