Odpowiedzi

2010-02-23T15:45:51+01:00
Osmoza to przenikanie wody z roztworu mniej stezonego do roztworu bardziej stezonego
dzieki osmozie korzen pobiera wode z gleby
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:46:05+01:00
Osmoza to utrzymanie turgoru w komorce roślinnej
jest to ruch wody przez blone polprzepuszczalna zgodnie z gradientem stezen (od przedzialu z mniejsza zawartoscia jonow do przedzialu z wieksza zawartoscia jonow)

z osmoza w komorce roslinnej wiaze sie zjawisko plazmolizy. nastepuje wtedy gdy komorke roslinna zanurzymy w roztworze hipertoniczym, wtedy protoplast komorki obkurczy sie (ucieknie z niej woda)
1 4 1