Zad.1
Rozwiaż równania
a)x+2=14
b)4y=48
c)7x+3=24
d)7w=2w+5
e)10z+5=5z+20
f)24u+7=20u+23
g)9x+1=6x+2
Zad.2
Rozwiaz rownanie.
a)2x+7=13
b)7x+4=3x+20
c)9x+10=4x+25
Zad.3
Rozwiaz Rownanie
a)11x+10=2x+37
b)12x+6=9x+12
c)10x+16=3x+2
d)13x+30=21x+14
--------------------------------------------------------
Proszę o rozwiązanie.. Z góry dziekuje :]

2

Odpowiedzi

2010-02-23T15:52:45+01:00
A. x=14-2
x=12

b. y=48/4
y=12

c.7x=24-3
7x=21
x=21/7
x=3

d.7w=2w+5
7w-2w=5
5w=5
w=5/5
w=1

e.10z+5=5z+20
10z-5z=20-5
5z=15
z=15/5
z=3

f.24u+7=20u+23
24u-20u=23-7
4u=16
u=16/4
u=4

g. 9x+1=6x+2
9x-6x=2-1
3x=1
x=1/3


a.2x+7=13
2x=13-7
2x=6
x=6/2
x=3

b.7x+4=3x+20
7x-3x=20-4
4x=16
x=16/4
x=4

c.9x+10=4x+25
9x-4x=25-10
5x=15
x15/5
x=3

a.11x+10=2x+37
11x-2x=37-10
9x=27
x=27/9
x=3

b.12x+6=9x+12
12x-9x=12-6
3x=6
x=6/3
x=2

c.10x+16=3x+2
10x-3x=2-16
7x=-14
x=-14\7
x=-2

d.13x+30=21x+14
13x-21x=14-30
-7x=-15
x=-15/7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:12:49+01:00
X+2=14
x=14-2
x=12

4y=48
y=48:4
y=12

7x+3=24
7x=24-3
7x=21/:7
x=3

7w=2w+5
7w-2w=5
5w=5/:5
w=1

10z+5=5z+20
10z-5z=20-5
5z=15/:5
z=3

24u+7=20u+23
24u-20u=23-7
4u=16/:4
u=4

9x+1=6x+2
9x-6x=2-1
3x=1/:3
x=⅓

zad2

2x+7=13
2x=13-7
2x=6/:2
x=3

7x+4=3x+20
7x-3x=20-4
4x=16/:4
x=4

9x+10=4x+25
9x-4x=25-10
5x=15/:5
x=3

zad3

11x+10=2x+37
11x-2x=37-10
9x=27/:9
x=3

12x+6=9x+12
12x-9x=12-6
3x=6/:3
x=2

10x+16=3x+2
10x-3x=2-16
7x=-14/:7
x=-2

13x+30=21x+4
13x-21x=4-30
-8x=-26/:(-8)
x=-26/8
x=-3.25