Odpowiedzi

2010-02-23T15:48:38+01:00
Są istosty gąbczaste wchłaniają wodę jak gombka i dzieki temu maja zdolność zatrzymywania wody ;)
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:49:00+01:00
Mech torfowiec jest złożony z dwóch rodzajów komórek: martwych i żywych.Żywe są odpowiedzialne za proces fotosyntezy ,natomiast martwe komórki mogą gromadzić wodę.

Proszę o naj :)
pozdrawiam :)
2 3 2
2010-02-23T15:52:27+01:00
Torfowiec może zatrzymać dużą ilość wody ponieważ zdolność ta jest związana z budową listków i łodyżek torfowca. Są one zbudowane z dwóch rodzajów komórek martwych i żywych. W drobnych żywych komórkach zachodzi proces fotosyntezy natomiast duże martwe służą do gromadzenia wody
1 3 1