ROZWIĄŻ RÓWNANIA:

a)½x + ¼ ( 5x + 3 ) = 2x - 2
b)12x + 6x - 10 = 2 ( x + 3 )
c)3x - 7 ( x + 4 ) = 2x + 3 - ½

SĄ TYLKO 3 PRZYKŁADY, A DAJĘ DUŻO PUNKTÓW !!!

PROSZĘ O POPRAWNA I Z ROZWIĄZANIAMI ODP. I CZEKAM DO 17: 00
JEŻELI BĘDZIE BEZ ROZWIĄZAŃ ZGŁASZAM SPAM !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:03:46+01:00
A)½x + ¼ ( 5x + 3 ) = 2x - 2
½x + 5x - 2x = -3 -2 - ¼
3½x = -5¼
3²₄x = -5¼ /: 3²₄
x = - 1²₄
x = - 1½

b)12x + 6x - 10 = 2 ( x + 3 )
12x + 6x -2x = 2 * 3 + 10
16x = 16 /:16
x = 1

c)3x - 7 ( x + 4 ) = 2x + 3 - ½
3x + x - 2x = 3 - ½ +7 - 4
2x = 5½ /:2
x = 2¾
2010-02-23T16:04:24+01:00
A)
½x + ¼ ( 5x + 3 ) = 2x - 2
½x+1¼x+¾=2x-2
0,5x+1,25x-2x=-2-0,75
-0,25x=-2,75
x=11

b)
12x + 6x - 10 = 2 ( x + 3 )
12x+6x-10=2x+6
12x+6x-2x=6+10
16x=16
x=1

c)
3x - 7 ( x + 4 ) = 2x + 3 - ½
3x-7x-28=2x+3-0,5
3x-7x-2x=3-0,5+28
-6x=30,5
x=-5¹/₁₂